Consells perquè no t’amarguin les vacances

Les vacances són per descansar i desconnectar de la rutina. Però no tothom ho aconsegueix. Encara més, són moltes les persones que durant les vacances experimenten un augment dels seus nivells d’estrès. El canvi de rutina i les noves obligacions els produeixen malestar.

Fes la teva simulació: Vols saber quant cobraràs quan et jubilis?

Avui et deixem uns consells perquè puguis relaxar-te una mica més aquesta Setmana Santa.

  1. Tria les teves vacances. Les vacances són per a la família, els amics, per connectar més amb qui tenim lluny, però no sacrifiquis tots els dies en plans que no et vinguin de gust. També tens dret a triar què vols fer i amb quines activitats divertir-te. Intenta arribar a un consens si els teus fills tenen edat per opinar, i amb la teva parella, o busca un lloc en el qual tots puguin gaudir de les seves aficions. I que sigui un lloc on tu puguis descansar. Moltes vegades la família lloga un apartament i acabes treballant més durant les vacances que el que hauries fet a casa teva.
  2. Si segueixes en actiu, desconnecta de la feina. Desconnecta del mòbil i de l’ordinador. El fet de continuar rebent missatges i correus t’impedeix gaudir realment d’altres activitats, perquè encara que no estiguis de cos present a l’oficina, et segueix tenint la ment ocupada. Digues al teu equip de treball que et truquin per al que sigui molt urgent, i que no tindràs accés al correu. Així no t’enviaran informació pensant que la veuràs. Si de debò hi ha alguna cosa urgent, ja et localitzaran.
  3. Organitza’t i fixa’t una “nova rutina”. Atès que les rutines ens donen seguretat i que hi ha persones que les necessiten en la seva vida per sentir ordre, pots elaborar una nova rutina per a les vacances que contingui altres horaris, les teves activitats, les dels teus fills, visites turístiques o una llista dels encàrrecs pendents que no tens temps d’atendre durant els dies de feina: portar al sabater les tapes que et falten, el regal de casament que tens a tocar, un llibre que fa temps que volies encarregar, etc.
  4. Sigues una mica anàrquic, flexible i permissiu. Encara que la rutina et doni seguretat, permet que sigui flexible, per a tu i per a la família. De tant en tant va bé no tenir horaris, poder dinar o sopar a una altra hora, saber que si no te’n vas a dormir d’hora podràs descansar i llevar-te més tard, no perseguir els fills perquè es fiquin al llit ja que l’endemà tenen escola, etc. Es tracta de viure una mica seguint “el que s’escaigui”.
  5. Aprofita per practicar el que no pots durant els dies de feina. Hi ha persones que tenen aficions difícils de compaginar quan hi ha feina: la vela, el golf, esquiar, visitar amics fora de la ciutat, una petita escapada romàntica.
  6. Dedica hores a descansar. No es tracta d’estar tot el dia actiu. La teva ment, el teu cos i la teva salut necessiten repòs. El somni és reparador i alimenta tant com menjar. Així doncs, prova de dormir sense despertador. Si pots, mira de despertar-te sol. El cervell comença a generar neurotransmissors a mesura que s’acosta l’hora de despertar-se, relacionats amb les necessitats que el nostre cos i la nostra ment tenen durant la vigília. Deixa que aquest procés segueixi el seu curs sense precipitar-lo.
  7. Aprofita aquests dies per dur a terme algun canvi d’hàbits. Potser vols provar un nou esport, començar una dieta o anar a classes de fotografia. És el moment de fer-ho sense pressió, sense presses. Potser els canvis que vols dur a terme són a casa, com alguna cosa en la decoració, repassar pintura, etc.; o ensenyar alguna cosa nova als fills, com treure els bolquers o que aprenguin a dormir sols. Els canvis impliquen sortir de la zona de confort, i si els fas en un moment en què estàs tranquil i tens temps, el procés de canvi serà més senzill.
  8. Fes alguna cosa diferent, que es noti que estàs de vacances. La vida són experiències, i com més divertides i entranyables, millor. Amb el tràfec de la setmana i la feina, disposem de poc temps per fer coses diferents. Ens solen trencar la rutina, i després ens sentim cansats i descol·locats. Aprofita les vacances per anar al teatre, regalar-te una doble sessió de cinema, sortir a provar un restaurant nou als afores, visitar un museu, gaudir d’un dia de platja si et quedes a la ciutat, portar els nens d’excursió. Mira d’enriquir-te amb la cultura, la gastronomia, la història o l’esport.

Llegeix també: Al mal temps, bona actitud

Allò per al que sents predisposició acaba passant. Principalment perquè amb la nostra atenció posem èmfasi en el que busquem, i al final ho trobem. Tot el que puguis viure durant les vacances no és controlable, però en gran part depèn del que et proposis.

Y recorda, cuidar-se avui és una inversió de futur.

 

vacaciones_vidacaixa_patricia_ramirez

Ha ocurrido un error, intentalo de nuevo
Pregunta a nuestros expertos

Tus comentarios serán publicados una vez sean validados por nuestro equipo