Més prestacions i més clients, el resultat de la confiança en VidaCaixa

VidaCaixa és l’entitat líder del sector assegurador. Això, traduït en xifres, significa 5,1 milions de clients i 3.655 milions d’euros repartits en forma de prestacions, segons es desprèn dels darrers comptes, els del tercer trimestre del 2018. A més, aquests registres creixen: el nombre de clients, gairebé un 9%, i de prestacions dels diferents productes, un 28,4%.

Fes la teva simulació: Vols saber quant cobraràs quan et jubilis?

Globalment, els resultats donen fins al setembre un benefici net de 467,1 milions d’euros. És un 1,4% menys que en el mateix període de l’any anterior, que tanmateix s’explica per una sèrie d’operacions extraordinàries efectuades en l’exercici del 2017.

També s’observa un augment en els recursos gestionats: s’arriba als 84.762 milions, la qual cosa suposa un augment del 15% en la taxa interanual.

Millor rendibilitat que la del mercat

Els rèdits dels productes d’estalvi no solament depenen de l’evolució dels mercats sinó de la seva gestió. Aquest element és tan important que ha estat decisiu en les xifres que es presenten. En l’acumulat de dotze mesos fins al setembre, VidaCaixa ha obtingut una rendibilitat del 0,77%, enfront d’una evolució negativa del conjunt de fons de pensions del sistema individual a Espanya.

Aquests beneficis, davant caigudes del 0,3% de mitjana del conjunt del mercat, s’expliquen per una exposició més gran a la borsa dels Estats Units, un mercat que s’ha comportat millor que la renda variable de la zona euro. També s’ha aconseguit vèncer les evolucions negatives dels actius de renda fixa amb l’enfortiment de les divises enfront de l’euro.

A més, la qualitat de les inversions està garantida per l’A+, la màxima nota de l’escala, que els Principis d’Inversió Responsable de les Nacions Unides han atorgat a l’entitat.

Llegeix també: Què és la inversió responsable?

Les aportacions a plans de pensions van superar els 1.221 milions d’euros. En un entorn de descens –en aquest cas, de l’1,3% interanual–, destaca l’augment del 46,6% de les aportacions a plans d’ocupació, que s’explica per la incorporació del negoci de BPI.

Així i tot, és l’estalvi individual el que té més pes en la companyia. En aquest segment van destacar fins al setembre els productes Renda Vitalícia Inversió Flexible, amb un creixement del 22%; les solucions d’estalvi sistemàtic com Compte CaixaFutur (PIES i AIELT), que van sumar un total de 1.260 milions d’euros; i Valor Actiu, un unit linked que aporta rendibilitat a l’estalvi i permet planificar el patrimoni familiar, i que ja acumula 177 milions en tan sols 3 mesos de vida.

Llegeix també: Per què funcionen tan bé les AIELT i els PIES?

Passa el mateix dins l’àmbit de les primes de Vida-Risc. El segment individual és el que té més presència. A més, va registrar un creixement en el tercer trimestre del 24,6%, impulsat per les vendes de l’assegurança Vida Familiar, que, a més de mort i invalidesa, permet incloure altres supòsits com càncer i altres malalties greus. Incloent-hi la part de col·lectius, el negoci de primes de Vida-Risc va créixer prop d’un 23% en el període analitzat.

Totes aquestes xifres es resumeixen en un augment de la confiança en VidaCaixa, que la companyia retorna en forma de gestió responsable i amb resultats positius.

Això també t’agradarà

Hi ha hagut un error, intenta-de nou

Pregunta als nostres experts

Els teus comentaris seran publicats una vegada siguin validats pel nostre equip