Meditar per dormir millor

Amb els problemes d’insomni cada cop més creixents en la vida actual, meditar per dormir hauria de ser un hàbit molt més estès del que realment està. Poques persones coneixen els avantatges reals de la meditació o, si més no, com funciona al nostre cervell a l’hora de fer que dormim millor. Vols conèixer tots els beneficis de meditar abans de dormir? Para atenció!

Per què hauríem de fer meditació per dormir?

La meditació per dormir pot ser una pràctica realment útil si la incorpores a la teva rutina diària. En primer lloc, et relaxarà tant el cos com la ment, ja que es produeix una reducció de l’excitació del sistema nerviós. Tant és com hagi estat el teu dia d’estressant, perquè amb la meditació tot això es deixa de banda i t’ajuda a desconnectar per, d’aquesta manera, obtenir el merescut descans.

A més, per bé que se sol creure que és una pràctica complicada, això no pot estar més lluny de la realitat. Tan sols necessites trobar un lloc en el qual estiguis tranquil i que sigui silenciós. Després, només cal que et centris en la teva pròpia respiració i deixis que els pensaments, tal com entren a la ment, en surtin, mantenint-te concentrat en la respiració. Ràpidament notaràs que la tensió muscular ha disminuït, igual que el teu ritme cardíac, i l’ansietat desapareixerà.

Tot està relacionat i el cert és que fer meditació millorarà tots els aspectes de la teva vida diària: el teu son i, per tant, la teva felicitat. I, de retruc, també les relacions interpersonals. Meditar t’ajuda a desenvolupar habilitats intel·lectuals com la memòria i, d’aquesta manera, fa que milloris en els estudis o en la feina. Hauria de ser part fonamental de nosaltres, i encara te n’adonaràs més quan llegeixis tots els beneficis que pot comportar per a la teva vida.

Els beneficis de meditar abans de dormir

Els beneficis de meditar abans de dormir són innombrables. Convertir-ho en una pràctica diària o més aviat, fins i tot, en un ritual previ a anar-te’n a dormir, és el primer pas, així com el més fonamental, per descansar profundament. La primera cosa que notaràs és que, en despertar-te, et sentiràs completament renovat i disposat a viure un nou dia.

1. La qualitat del teu son

Ja hem esmentat els increïbles efectes que la meditació pot tenir en la qualitat del son. Quan intentem relaxar-nos i agafar el son, els resultats que obtenim són un mirall del que t’ha passat al llarg del dia. Per exemple, si has tingut un dia estressant, generalment estaràs més inquiet i el teu son serà més lleuger.

Davant els vaivens de la vida diària, no hi ha res com desconnectar-ne a través de la meditació, la qual cosa et farà descansar millor i començar el dia amb més energia. De la mateixa manera, repercutirà directament i positivament sobre el teu sistema immunològic. La meditació genera uns efectes en cadena que milloren la teva rutina en tots els seus diferents aspectes.

2. Pren el control dels pensaments obsessius

La meditació també t’ajudarà a millorar la teva estabilitat emocional. La calma interior, així com assolir un estat de plena consciència, t’ajudarà a veure les coses amb perspectiva i molta més claredat, amb la qual cosa gaudiràs al màxim de cada moment i deixaràs enrere els pensaments obsessius per canviar-los per uns pensaments positius cada vegada més recurrents. Un dels molts efectes que notaràs és que el teu estat d’ànim ha millorat i que ara ho mires tot d’una altra manera, com a part del creixement personal d’un mateix.

3. Redueix l’ansietat i l’estrès

Amb relació al que t’hem descrit en el paràgraf anterior, la meditació contribueix directament a fer que disminueixin els nivells d’estrès i ansietat, ja que la teva salut mental millorarà, igual que el teu benestar general. Irradiaràs aquella pau que transmeten les persones que es prenen el dia a dia d’una manera més relaxada i estaràs sempre de més bon humor.

4. Millora la concentració i la memòria

Meditar ajuda a reduir l’estrès, cosa que per si mateixa ja millora la concentració. Això no obstant, a més d’aquest factor, té un efecte positiu sobre la memòria. Es tracta d’una autèntica tonificació del cervell i pot tenir efectes notables en les etapes d’estudi més difícils com, per exemple, quan preparem unes oposicions. Es tracta d’una tècnica infal·lible per retenir informació i desenvolupar habilitats relacionades amb la memòria visual-espacial. Al seu torn, la millora de la concentració i de la memòria té molt a veure amb el fet que descansis millor.

5. Desenvolupa l’empatia

Un dels efectes més interessants i menys coneguts que té la meditació és que ajuda a desenvolupar l’empatia. Així es va publicar en un estudi de la revista Social Cognitive and Affective Neuroscience, en el qual, participants que no havien practicat mai la meditació, van incorporar aquesta pràctica a la seva vida diària al llarg de vuit setmanes. Tant abans de començar l’estudi com en el moment de finalitzar-lo, tots van fer un test de reconeixement facial. La millora de l’empatia va pujar una mitjana d’un 4,6% en els participants.

No solament es va dur a terme l’estudi de la millora de l’empatia a través del test, sinó també per mitjà d’un registre de l’activitat neuronal. Mitjançant la meditació, les àrees que tenien més activitat eren les que estaven relacionades amb l’empatia. Per tant, podem afirmar, com un dels beneficis de la meditació, que ajuda a reconèixer els estats emocionals de tercers i, per tant, a millorar i avançar en la teva vida personal.

En definitiva, meditar per dormir hauria de ser una rutina per a tothom, ja que t’ajuda no solament a relaxar-te, sinó també a connectar amb tu mateix, cosa que provoca que tinguis un son molt més profund i plaent, gràcies al seu torn al fet de tenir menys estrès. Et recomanem que provis la meditació per dormir i observis pel teu compte tots els seus beneficis, que notaràs a molt curt termini. Tanmateix, no oblidis que, perquè es produeixin, cal que tu mateix tinguis una predisposició adequada per dur a terme aquesta pràctica.

Ha ocurrido un error, intentalo de nuevo
Pregunta a nuestros expertos

Tus comentarios serán publicados una vez sean validados por nuestro equipo