Google X: The moonshot factory

Google X és des del 2010 la unitat d’innovació disruptiva d’ALPHABET INC. Moltes empreses presumeixen de la seva innovació disruptiva; no te les creguis. X és potser l’únic lloc del món on s’anima a somiar despert, s’estimula el pensament no convencional i on les idees més esbojarrades i absurdes es prenen seriosament.

X prové del mantra d’Astro Teller, CEO i ‘Captain of Moonshots’: “És més fàcil millorar una cosa 10 vegades que millorar-la un 10%”.

L’objectiu de Google X

N’hi ha per a això i per a molt més, X només té un objectiu: resoldre els grans reptes de la humanitat. Des de la seva seu a Mountain View (Califòrnia) només s’aborden problemes que afecten milions de persones arreu del món. I per canviar radicalment la humanitat no n’hi ha prou amb petites innovacions aquí i allà, iteracions d’elements mínims, millores en els workflows, reenginyeries o integració de noves tecnologies, es requereix molt més: es necessiten Moonshots.

Un Moonshot no és altra cosa que innovacions agosarades, que porten al límit la nostra imaginació i que, encara que tinguin una mínima probabilitat d’èxit, si es dona el cas, revolucionarien el món. Com al Maig del 68: “Soyez réalistes, demandez l’impossible!”.

A X, la creativitat no és una pràctica antiga, sinó la promesa d’una nova ciència; l’error, canviar radicalment el món. El propòsit d’X no és filantròpic; la seva existència es justifica per la seva ambició: crear innovacions i companyies que porten la humanitat cap a The Next Big Thing. Per això, es mantenen al marge del dia a dia d’Alphabet, ja que els seus resultats no són curtterministes. Es busca generar solucions equivalents a l’arribada a la Lluna. Tot i que es juga amb moltes idees sense cap ni peus –prop de 100 l’any–, són poques les que es transformen en full-time projects.

Treballador d'una empresa tecnològica utilitzant una tauleta

Quina és la seva manera de treballar?

Per abordar qualsevol nou projecte segueixen la següent metodologia de treball:

  1. Identificació del Gran Problema, que afecti la humanitat. L’Equip Rapid Evaluation es dedica a identificar-los.
  2. Desenvolupament de la Idea amb lateral thinking; com declara Teller: “Els grans salts en innovació requereixen una valentia que, a vegades, voreja l’absurd”.
  3. Testatge de la Solució, on no es busca la perfecció, sinó idees que se sostinguin i creixin. De Vault, líder de Loon Project, diu: “Sempre és molt millor fracassar avui que demà”.
  4. Construcció del Prototip amb els millors experts del món en la seva àrea, entusiasmats i valents.
  5. Solució Moonshot desplegada. Conscients que només s’arriba a la perfecció des d’allò que és perfectible, deixen que les seves solucions madurin en contacte amb qui se’n beneficiarà: tots nosaltres.

Projectes Moonshot: alguns exemples

Els projectes de Google X se situen en el punt de confluència entre els Grans Problemes (Huge Problems), la tecnologia disruptiva (breakthrough technology) i les solucions radicals (radical solutions).

Tot seguit, s’enumeren alguns projectes impulsats des de Google X:

  • WAYMO: El primer cotxe 100% autònom.
  • Project LOON: Xarxa de globus per portar Internet a tots els racons del planeta.
  • Project TANGO: Realitat augmentada i sensòrica per mapar en 3D l’espai.
  • VERILY: Lentilles amb IA (intel·ligència artificial) per controlar la glucosa en sang dels diabètics.
  • MAKANI: Estels que generen energia eòlica.
  • Project SOLI: Control d’objectes sense contacte ni pantalla.

I un últim missatge. Com sempre remarca Astro Teller: “El món no està limitat pel quocient intel·lectual, sinó per la valentia i la creativitat”.

Ha ocurrido un error, intentalo de nuevo
Pregunta a nuestros expertos

Tus comentarios serán publicados una vez sean validados por nuestro equipo