La importància de l’estalvi periòdic: un milió de clients ja ho fan amb VidaCaixa

De mica en mica, euro a euro i sense adonar-nos-en ens assegurem un futur més còmode. Gràcies a l’esforç del dia a dia i al rendiment de l’estalvi fruit d’una bona gestió. Ja són un milió de clients els que estalvien de manera periòdica amb VidaCaixa, un 10% més que fa un any. La captació arriba als 1.759 milions d’euros, segons les dades recents al tancament del 2018.

Però per què hem de parlar de milions, si amb una senzilla operació podem fer més comprensible la xifra? Durant l’exercici passat, els qui van apostar per aquesta modalitat d’estalvi van aportar 145 euros de mitjana al mes.

Es tracta d’un esforç assequible amb una gran recompensa: protegir la qualitat de vida. És un afany del Grup CaixaBank des que va néixer el 1904. Llavors la idea va ser estimular l’estalvi, dignificar la vellesa i oferir un futur millor a totes les persones.

Avui aquest afany troba un aliat: les noves tecnologies. “Gràcies a la digitalització, l’entitat posa a disposició dels seus clients aquells canals que faciliten i promouen l’estalvi. Al tancament de l’any, el 22,4% de les noves aportacions a productes d’estalvi es van fer online, i es va triplicar la xifra del 2015”, diu Javier Valle, conseller director general de VidaCaixa.

Llegeix també: Per què funcionen tan bé les AIELT i els PIES?

Un estalvi responsable

També convé pensar més enllà de nosaltres a l’hora d’estalviar. Aquesta acció afecta altres persones; per això és bo valorar que VidaCaixa és la primera asseguradora i gestora de plans de pensions a Espanya que segueix en totes les seves decisions els criteris d’Inversió responsable de Nacions Unides (A+).

Aquest codi ètic inclou factors ambientals, socials i de bon govern. Els Principis d’Inversió Responsable de Nacions Unides són, en definitiva, el principal projecte mundial d’impuls de la gestió responsable de les inversions i VidaCaixa en forma part des de fa més d’una dècada.

Com a novetat, l’entitat s’ha adherit a Climate Action 100+, una iniciativa emmarcada dins d’aquests principis que busca aturar el canvi climàtic gràcies al diàleg amb les companyies que tenen un impacte global més gran en l’emissió de gasos d’efecte hivernacle.

Llegeix també: Què és la inversió responsable?

Aquesta idea es materialitza en forma de sol·licituds perquè les 100 companyies responsables de dos terços de les emissions de gasos nocius millorin els seus nivells, la governabilitat i les mètriques financeres sobre el canvi climàtic.

També plans de pensions

No hem d’oblidar-nos dels productes clàssics. En aquest marc, convé destacar que quatre dels set plans de pensions més venuts al país són de VidaCaixa:

  • CABK DESTÍ 2022: 622 milions d’euros captats el 2018.
  • CABK DESTÍ 2030: 476 milions.
  • CABK TENDÈNCIES: 200 milions.
  • CABK DESTÍ 2040: 123 milions.

El volum d’aportacions a plans de pensions individuals durant l’any passat va arribar als 1.400 milions d’euros.

La responsabilitat té recompensa

VidaCaixa és l’entitat privada que més prestacions abona. És la recompensa de l’estalvi. En total es va arribar el 2018 als 4.534 milions d’euros.

La recompensa per a aquesta companyia és l’augment de clients: hi confien més de 5,2 milions a Espanya i Portugal, un 10,1% més que un any enrere. Aquests són molt variats. La majoria són particulars, però també hi ha 70.000 pimes i autònoms, 1.000 multinacionals, més de 300 organismes públics i 27 companyies de l’IBEX 35.

Tot això fa que VidaCaixa sigui l’entitat líder del sector a Espanya. El 2018 es va tancar un exercici amb un creixement del benefici net del 4,5%, fins a arribar als 663 milions d’euros.

Això també t’agradarà

Hi ha hagut un error, intenta-de nou

Pregunta als nostres experts

Els teus comentaris seran publicats una vegada siguin validats pel nostre equip