Elon Musk i les seves lliçons del futur

La seva visió planteja la disrupció entre tres indústries, l’automobilística, l’espacial i l’energètica. La determinació de voler canviar indústries replantejant-les de zero per complet, és el que fa a molts considerar a Elon Musk l’empresari més innovador del moment a Silicon Valley, fins i tot comparant-lo amb Steve Jobs, per aquesta capacitat especial d’anticipar-se al que voldrà la gent.

Space X (2002)


De la seva passió per l’espai va néixer amb SpaceX, una empresa de coets espacials per a aplicar el millor de la indústria tecnològica de Silicon Valley com la rapidesa en la presa de decisions i una estructura corporativa plana, a una indústria espacial que no havia pràcticament evolucionat des de feia anys.

Per això ha creat un sistema en què els coets ja no es destrueixen estavellant-se al mar, sinó que el que fan és, aterrar en un lloc per després poder tornar a utilitzar el coet, amb això es redueix el cost de llançament en una desena part, la qual cosa permetrà canviar el futur de la indústria espacial. 

Després del recent enlairament tripulat que va realitzar amb èxit fa uns dies, SpaceX no ha trigat a avançar quin és el següent repte que s’han proposat: una nau de gran capacitat per a transportar a més de 100 passatgers a diferents destins, com poden ser la Lluna i Mart. 


Tesla (2003)


Amb Tesla, Musk vol canviar el futur de la indústria automobilística, una indústria que porta anys realitzant petites millores. Amb el llançament del Model S va deixar sorpresos a la resta de la indústria. 

Un cotxe de luxe elèctric que té 450km d’autonomia amb una sola càrrega, pantalla tàctil 17 polzades amb connexió a internet i música il·limitada i sense clau ni botó per a arrencar, amb el pes del seient en combinació amb el sensor en el clauer és suficient per arrencar el cotxe. 

L’experiència de compra és un element diferenciador de Tesla, els seus cotxes elèctrics només es poden adquirir a la seva pàgina web o a les seves botigues que tenen un estil semblant a les Apple Store, a més Tesla et lliura el cotxe on desitgis, i al lliurar-lo realitzen una cerimònia. 


El disseny més simple dels vehicles va permetre eliminar la necessitat de tasques de manteniment, si el cotxe té algun problema, els enginyers de Tesla es connecten a la nit per arreglar el software, i d’aquesta manera el client, ja té el cotxe funcionant al matí següent. 

A més a més permet instal·lar actualitzacions que afegeixen noves prestacions al cotxe i des d’una app es poden controlar molts aspectes del cotxe, com per exemple la calefacció o on està aparcat el cotxe, entre d’altres.

Musk ha aconseguit que Tesla no sigui només una empresa que fabrica cotxes, sinó que simbolitzi un estil de vida, una imatge, en resum, una sensació d’estar més prop del futur

SolarCity (2006) i Hyperloop (2012)


SolarCity es tracta d’una empresa de plaques solars en les quals el client ja no ha d’adquirir les plaques solars per al seu domicili, sinó que lloga les plaques solars per un determinat nombre d’anys a canvi d’una quota mensual. Això permet als clients reduir la seva factura elèctrica, no estan subjectes a les pujades dels proveïdors elèctrics, i si venen la casa poden traspassar el contracte. 

En 2012 va néixer la idea del Hyperloop, una càpsula en tub amb aire a pressió, que pretén revolucionar el transport podent transportar a persones a una velocitat de fins a 1.200km/h. 

Els pròxims anys prometen ser apassionants, és possible que Tesla ja domini el mercat dels cotxes elèctrics, SolarCity pot haver-se convertit en el major subministrador d’energia i finalment SpaceX, pot estar ja realitzant vols setmanals a l’espai amb passatgers.

Ha ocurrido un error, intentalo de nuevo
Pregunta a nuestros expertos

Tus comentarios serán publicados una vez sean validados por nuestro equipo