La cultura de l’estalvi periòdic s’expandeix

Creix la conscienciació de la necessitat d’estalviar a llarg termini i dels avantatges de fer-ho de manera sistemàtica. El creixement de les fórmules d’estalvi individual i, especialment, de les solucions d’estalvi periòdic com els PIES o les AIELT és constant i imparable, tal com demostren els resultats al tancament del tercer trimestre de VidaCaixa. Però hi ha una altra conclusió: molts, cada vegada més, confien la seva estabilitat futura a aquesta entitat asseguradora. La companyia té avui més de 4,7 milions de clients, i no solament en fórmules d’estalvi individual. Entre tots ells, la companyia ha abonat més de 2.845 milions d’euros en prestacions només fins al setembre, un 4,2% més que fa un any.

Fes la teva simulació: Vols saber quant cobraràs quan et jubilis?

L’estalvi individual com a motor

El segment d’estalvi individual ha augmentat en els nou primers mesos de l’any un 6,5%, si es compara amb el mateix període del 2016. L’impuls ve donat principalment per fórmules com l’AIELT (Assegurança Individual d’Estalvi a Llarg Termini), les primes de la qual van augmentar gairebé un 30%, i el PIES (Pla Individual d’Estalvi Sistemàtic), amb un creixement que supera el 19%. Les primes de tots dos van sumar més de 2.000 milions d’euros.

Tampoc cal perdre de vista les rendes vitalícies, amb 3.000 milions d’euros en primes acumulades en el període analitzat. En aquest segment destaca el comportament de la Renda Vitalícia d’Inversió Flexible, amb un augment en vendes de més del 25%.

A més, les aportacions a plans de pensions van pujar entre el gener i el setembre un 56%, si es descompta l’efecte del negoci de plans de Barclays.

També hi ha un creixement del negoci de risc. Aquest apartat ja representa un 15% de les primes. Són 673,7 milions d’euros comercialitzats en primes Vida-Risc. Dues terceres parts corresponen al segment individual, amb un augment del 5,8%.

En resum, són 8.465,5 milions entre primes i aportacions, i més de 8 de cada 10 euros corresponen a l’estalvi individual (73% estalvi individual i 12% plans individuals).

La rendibilitat obtinguda va ser positiva al tancament del mes de setembre. De mitjana es va assolir el 4,6%, si bé en aquest sentit destaca la renda variable, amb una rendibilitat mitjana del 15,6%.

https://youtu.be/x3igb6Lsd4o

Més confiança

VidaCaixa és l’entitat líder del sector assegurador a Espanya. Durant el tercer trimestre del 2017 ha obtingut un benefici net consolidat de 473,8 milions d’euros, la qual cosa suposa un 30,4% més que l’any passat. Això és principalment per la confiança que hi dipositen els clients.

Ja confien en VidaCaixa més de 4,7 milions de clients. Cada vegada són més. De fet, el ritme de creixement és del 6,5% respecte al 2016. Durant els nou primers mesos de l’any s’ha pagat un total de 2.845 milions d’euros en prestacions, un 4,2% més que fa un any.

Llegeix també: Com estalviar per a la jubilació i tenir liquiditat?

Aquestes xifres reforcen el lideratge de VidaCaixa, malgrat que les assegurances de vida estan experimentant un alentiment en el creixement des de començaments d’any. En el tercer trimestre, recula per primera vegada el 2017, però la nostra entitat creix un 11% en primes aportades amb relació al setembre del 2016.

En plans de pensions, VidaCaixa lidera el mercat amb una quota del 23,5%, gairebé un punt més que en el tercer trimestre del 2016.

Això també t’agradarà

Hi ha hagut un error, intenta-de nou

Pregunta als nostres experts

Els teus comentaris seran publicats una vegada siguin validats pel nostre equip