Com pots organitzar un menú setmanal i estalviar en menjar

Una de les millors opcions que tens per estalviar en la teva alimentació és elaborar una bona planificació setmanal. Això no solament et permetrà tenir una dieta més saludable i sana, sinó que també es traduirà en un estalvi: no malgastaràs diners menjant fora i reduiràs el malbaratament de menjar a casa.

El menú setmanal com a petit estalvi

Anar a comprar és una despesa recurrent que no pots evitar, però sí que pots reduir-la fàcilment, sense necessitat d’haver de comprar marques blanques. El fet de planejar un menú setmanal et permetrà estalviar dia a dia o, almenys, cada vegada que vagis al supermercat, ja que només compraràs els productes que realment necessitis i no tots aquells que et vagin semblant una bona idea.

A més d’això, és important que vagis a comprar sempre després d’haver menjat i sense gana. Amb la panxa plena compraràs sense ansietat, per la qual cosa hi ha més probabilitats que els productes que triïs siguin més saludables i evitis així qualsevol temptació. A més, si pares atenció al format dels productes, podràs aprofitar les ofertes.

Per preparar el menú setmanal cal que hi incloguis les verdures que tinguis a la nevera o al congelador, conserves que caduquin aviat, etcètera. Recorda que els plats han de combinar llegums, patates i hortalisses. Intenta que no siguin només amanides o filets a la planxa de peix o carn, sinó que també has de fer guisats, pasta, arrossos, cremes o sopes. No t’oblidis d’incloure-hi fruites per complementar la teva alimentació.

Com pots planificar el menú?

Agafa un paper i un bolígraf. Fes dues columnes. A la primera col·loca-hi els menjars que pots dur a terme amb els productes que tens a casa i, als buits que et quedin lliures, afegeix-hi altres menjars que t’agradaria fer amb ingredients nous. Com que es tracta d’estalviar amb el menú setmanal, cal que tinguis en compte que si compres, per exemple, un enciam, no el gastaràs només en una amanida, de manera que hauràs de planificar altres menjars per incorporar-lo fins que s’acabi, sense que arribi a fer-se malbé.

És fonamental que no planifiquis menjars molt entretinguts de fer els dies que saps que tindràs més estrès o activitat. Probablement no tindràs temps per elaborar-los i acabaràs optant per opcions més senzilles i menys saludables, com el menjar a domicili.

El tàper a la feina: un altre petit gest

Pensa que els dies que menges a casa et suposen un estalvi important. Però si has de menjar fora, tampoc ha de suposar una gran despesa. És qüestió de comoditat anar al restaurant més proper a l’oficina o demanar amb els companys menjar a domicili. Si bé, per estalviar una mica més, et pots endur un tàper que hagis preparat a casa el dia abans.

En definitiva, l’alimentació és una de les despeses més importants a qualsevol llar. Per això cal no oblidar dur a terme un pressupost setmanal adequat que et permeti estalviar en menjar a domicili i t’ajudi a mantenir un estil de vida saludable. Compra amb el cap, planifica els teus àpats i organitza la llista d’anar a comprar per al teu menú setmanal.

Coneix més sobre estalvi i alimentació al post Batch cooking.

Ha ocurrido un error, intentalo de nuevo
Pregunta a nuestros expertos

Tus comentarios serán publicados una vez sean validados por nuestro equipo