Aliments energètics que no poden faltar en la teva dieta

Acostumes a despertar-te esgotat al matí? Si és així, el teu cos t’està indicant que et falta energia. Per això, pot ser recomanable menjar aliments energètics per passar d’estar endormiscats a estar més forts. I és que la vida laboral és molt estressant i les llargues jornades de feina esgoten a qualsevol.

Això no obstant, en lloc de dependre d’aliments i begudes energètiques amb un alt contingut calòric, cal que consumeixis aliments que et donin energia per a tot el dia. Els aliments que augmenten l’energia solen ser rics en proteïnes, lípids i carbohidrats complexos. Tant els carbohidrats com les proteïnes ofereixen la mateixa quantitat d’energia per gram d’aliment.

L’objectiu, a l’hora de menjar, ha de ser mantenir estables els nivells de sucre a la sang del cos i evitar les immersions o els aliments que simplement et deixen amb una sensació d’ensopiment.Deu aliments energèticsEls següents són alguns dels aliments que et donaran molta energia i que pots aconseguir fàcilment.

1. Plàtans

Calories: 100 g de plàtans contenen 89 kcal.

Els plàtans estan plens de potassi i contenen una bona quantitat de fibra per alentir l’alliberament de sucre al corrent sanguini. També són una bona font de vitamina B i magnesi. Un plàtan madur ofereix més energia en forma de sucre que un plàtan verd. Per tant, procura consumir un plàtan a l’hora d’esmorzar per convertir el sucre natural en energia.

2. Ous

Calories: 1 ou té 75 kcal.

Els ous són una de les millors idees per a un esmorzar saludable. Un ou és una rica font de greixos saludables i proteïnes d’alta qualitat, que equivalen a 5 grams de greix i 7 grams de proteïna. Aquesta combinació és perfecta per obtenir energia i rendir bé tot el dia. Aquest aliment t’aporta, a més, abundants minerals i vitamines, com colina, ferro, vitamina D i vitamina B12.

Són tan proteics que, menjant un sol ou al dia, tindries cobert el 30% de la quantitat diària recomanada. En cas de fer exercici o ser un esportista habitual, tingues en compte que les proteïnes són imprescindibles per al bon funcionament de la musculatura. També s’encarreguen de transportar els nutrients per la sang, cosa que t’ajuda a refer-te més fàcilment després de l’esforç.

3. Fruita seca

Calories: 100 g de fruita seca contenen 359 kcal.

La fruita seca és el millor aperitiu per combatre la fatiga i la gana. Orellanes, prunes seques, dàtils, etc., tots t’ofereixen nutrients saludables i energia per al teu organisme. N’hi ha de molts tipus; assegura’t d’incloure’n una petita ració en la teva dieta de tant en tant.

4. Civada

Calories: una ració de civada conté 154 kcal.

Un bol de civada és ple de fibra i també proteïnes. És perfecte per a persones que experimenten caigudes i pics de sucre a la sang. El millor és triar la civada natural, ja que no és plena de sucre. Hi pots afegir una mica de mel, llet i baies per realçar-ne el sabor.

5. Xocolata

Calories: una barra de xocolata conté 235 kcal.

La xocolata conté teobromina i cafeïna. Tots dos compostos ajuden a augmentar els nivells d’energia. Si en consumeixes amb moderació, aquest aliment et pot oferir energia sense desequilibrar la teva dieta. Si et preocupa conservar la línia, tens l’opció de la xocolata negra, amb menys sucre.

6. Iogurt

Calories: 100 g de iogurt contenen 59 kcal.

El iogurt és un aliment perfecte, que pots prendre diàriament i és molt energètic. Conté carbohidrats en forma de sucres simples, com la galactosa i la lactosa. Quan aquests sucres es trenquen, proporcionen energia instantània al cos i et mantenen fresc i actiu durant tot el dia.7. CafèCalories: 1 tassa de cafè conté d’1 a 5 kcal, depenent de si s’acompanya amb llet, i si aquesta és desnatada o no.

El cafè conté cafeïna, que ajuda a sentir-se menys cansat, mentre augmenta els nivells d’energia al cos. Això no obstant, no es recomana l’excés de cafè. D’aquesta manera, és millor limitar-se a una o dues tasses de cafè al matí i durant el dia. Evita prendre cafè a la nit, ja que pot afectar la qualitat del son.

8. Patates

Calories: 100 grams de patates contenen 86 kcal.

Atès que les patates són riques en fibra, aporten energia i també t’ajuden a perdre pes, ja que fan que et sentis més ple durant un període prolongat. Les patates tenen els millors carbohidrats complexos i també són riques en vitamina C, ferro, magnesi i betacarotè, tots ells nutrients energètics bàsics per al teu cos.9. Espinacs

Calories: 100 g d’espinacs contenen 23 kcal.

Els espinacs tenen nivells equilibrats de magnesi que ajuden el teu cos a generar més energia per afrontar les tasques del dia a dia. També tenen un alt contingut d’àcid fòlic, que és un nutrient que afavoreix la conversió dels aliments en abundant energia utilitzable.

10. Figues

Calories: 100 g de figues contenen 70 kcal.

Aquest aliment li dona al teu cos molts sucres saludables que es converteixen en energia de manera instantània. Així mateix, li ofereixen força calci, alhora que àcid fòlic, tots dos nutrients bàsics per augmentar la resistència dels ossos. Es tracta d’un aspecte important per prevenir la descalcificació i certes patologies, com l’osteoporosi. Consumeix figues sempre que et sentis esgotat; recorda que pots incloure-les en la teva dieta diàriament, i que són un bon snack per picar entre hores.

Per acabar, et recordem que és important consumir aquest tipus d’aliments energètics dins d’una dieta equilibrada que aporti al teu cos tot el que necessita. Amb aquest tipus de menjar et serà fàcil combatre la fatiga sense el risc d’engreixar-te.

D’altra banda, recorda que beure aigua és important per al funcionament normal del cos. Si bé l’aigua no proporciona cap energia en forma calòrica, facilita els processos energètics dins l’organisme. Beu prou aigua cada dia perquè funcioni bé; es tracta d’un senzill canvi que acostuma a suposar una gran diferència.

Hi ha hagut un error, intenta-de nou
Pregunta als nostres experts

Els teus comentaris seran publicats una vegada siguin validats pel nostre equip